https://www.traditionrolex.com/8
<p><span style="font-family: Arial; font-size: small;">Галоўная падзея года для будучых прафесіяналаў, наладжаная Беларускай асацыяцыяй студэнтаў-архітэктараў, разгарнулася ў Мемарыяльным музеі-майстэрні Заіра Азгура, і менавіта яго пачынаючыя дойліды вырашылі ператварыць у Беларускі цэнтр скульптуры. Лепшыя праекты, якія звярнулі на сябе ўвагу спонсараў і гарадской улады, атрымаюць шанц на рэалізацыю</span></p>

Што такое «музей-трансформер»? З назвы, здаецца, зразумела — гэта такое дэманстрацыйнае поле, прастора якога і экспазіцыя гібка рэагуюць на новыя патрабаванні, паведамляе «Рэспублiка».

Але як на самай справе павінен быць уладкаваны такі музей — ніхто дакладна не ведае. Між тым ідэй на гэты конт шмат, але выбраць лепшую з іх, якая больш падыходзіць да нашых умоў і магчымасцей, пакуль складана. Тым не менш такую мэту паставілі перад сабой удзельнікі Другога мінскага архітэктурнага форуму — студэнты архітэктурных факультэтаў беларускіх універсітэтаў.

Галоўная падзея года для будучых прафесіяналаў, наладжаная Беларускай асацыяцыяй студэнтаў-архітэктараў, разгарнулася ў Мемарыяльным музеі-майстэрні Заіра Азгура, і менавіта яго пачынаючыя дойліды вырашылі ператварыць у Беларускі цэнтр скульптуры. Лепшыя праекты, якія звярнулі на сябе ўвагу спонсараў і гарадской улады, атрымаюць шанц на рэалізацыю.

У Кацярыны Маславай (на здымку злева) і Анастасіі Вярбіцкай, студэнтак архітэктурнага факультэта Беларускага нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта, свае ўяўленні аб тым, як павінен выглядаць абноўлены музей. На думку ўдзельнікаў творчых груповак, у якія яны ўваходзяць, экспазіцыя можа знаходзіцца не толькі ў самім будынку музея, але і ў зялёнай зоне паміж Свіслаччу і вуліцай Пуліхава, у пустуючых памяшканнях завода імя Кірава. Акрамя выставачных пляцовак, на гэтым беларускім «Манмартры», якім, на жаль, так і не стала знесеная ў 1970-я гады вуліца Няміга, могуць з’явіцца студыі мастакоў, творчыя лабараторыі, скульптурныя майстэрні, а таксама кавярні, рэстараны, арт-, сувенірныя і кніжныя крамы, залы для публічных мерапрыемстваў.

Зразумела, цэнтрам кампазіцыі будзе сам Мемарыяльны музей-майстэрня Заіра Азгура, экспазіцыя якога стане больш дынамічнай, дапоўніцца новымі сродкамі трансфармацыі прасторы, а на сцены ў цёмны час сутак ляжа каляровая мастацкая відэапраекцыя.

Для Кацярыны і Анастасіі, як і для астатніх удзельнікаў студэнцкага форуму, гэта падзея — не толькі магчымасць прадэманстраваць свае архітэктурныя і дызайнерскія ідэі, але і атрымаць новыя веды. Таму што ў праграму мерапрыемства ўключаны таксама лекцыі, майстар-класы, на якія запрошаны лепшыя айчынныя і замежныя архітэктары, мастакі, ландшафтныя дызайнеры, а таксама псіхолагі, сацыёлагі, спецыялісты па аперацыях з нерухомасцю, маркетолагі. Гэта дазваляе наладзіць вучобу пры максімальным мiждысцыплінарным узаемадзеянні, у рэжыме вольнага абмену думкамі паміж студэнтамі і выкладчыкамі, што вельмі важна для праектантаў асяроддзя.

Нашым гераіням пашчасціла пазнаёміцца з новым фарматам адукацыі ў Еўропе. Гэта было своеасаблівай узнагародай за выдатна выкананыя конкурсныя работы. Прымаючы ўдзел у такіх еўрапейскіх сустрэчах дойлідаў, яны задумалі правесці нешта падобнае і ў Беларусі. Разам з іншымі студэнтамі факультэта Кацярына, якая вучыцца зараз на пятым курсе, удзельнічала ў мінулым годзе ў стварэнні канцэпцыі і арганізацыі першага форуму, а другакурсніца Анастасія ўвайшла ў групу падрыхтоўкі другога.

— Каб прафесійная падрыхтоўка будучых архітэктараў была больш эфектыўнай, было б добра больш часу адводзіць вывучэнню такіх праграм, як AutoCAD, Autodesk 3ds Max, бо ўся работа ў будучым будзе цалкам залежыць ад узроўню нашага валодання імі, — выказвае свае думкі Кацярына. — Недзе праз год у мяне размеркаванне, і я спадзяюся трапіць у добрае архітэктурнае бюро, дзе будзе магчымасць працаваць пад кіраўніцтвам вядучых прафесіяналаў сваёй справы.

Дзмітрый ПАТЫКА

Фота: Аляксандр ТАЛОЧКА

https://www.traditionrolex.com/8